Friday, January 24, 2014

Scandall:Hisachdus CRC-No Heimish Certifiers will accept Hisachdus's "imitation butter flavor" for pesach?- A chutzpah to refuse Hisachdus CRC ingredients!!! (about time)

14 comments:

Anonymous said...

Why? Is it using the citric acid from a few years ago where the Sachdis mashgiach was a no show?

Anonymous said...

2 years ago, Hisachdus made the pesach oil for the heimish certifiers for mayonnaise, and other items.

New Square hashgocha said they want to see the mashgiachs report on the production, hisachdus refused.

New square contacted the oil manufacturer to ascertain "if the citric acid was kosher for pesach.

The company said they use choemtz, kitious, and pesach "what ever the mashgiach at the production wants.

But the company said, Hisachdus forgot to send a mashgiach, so we don't know which citric acid was used. Unbeleivable? not for hisachdus it isn't.

Itzu said...

Yeedel needs to lighten up and start accepting Liberal interpretations of hefsid meribbeh, der gantz yesoid fin Sachdis.

Anonymous said...

Messed up priorities. Zalmi's yeshivos just assered various styles of eyeglasses as goyish but the food is nisht kusher lePaysach.

Anonymous said...

immediately revoke the hashgacha from any lakewood fress place advertising in the voice "Superbowl parties."

lakewood is not teaneck. Or is it?!?

Qvarterback said...

http://www.dougiesbbq.com/2013_SuperBowl.pdf

Teaneck is nothing compared to the Queens hashgocho on Dougie's Superbowl special for the zoylail vesoyvai crowd in Kew Gardens Hills and Great Neck. (Check out this menu) Where else but Queens do you have a modern orthodox hashgocho with less than OU standards that is promoted by a yeshivishe figurehead?

Anonymous said...

In Lakewood "Superbowl" means just that: Ah GOOR GROISE portzia. Nu whats so bad?

(The Game in 'Daf Yomi' Stadium is unknown to the yeshivah world especially in Lakewood)

The only ones 'toomling' about superbowl are the wannabe yeshivah guys with internet and no life.

Anonymous said...

Its a toss up between Lakewood and Queens.

Anonymous said...

Go Broncos.

Anonymous said...

One of my roshei yeshiva taynaed that pro sports where the players get hurt from non-accidents has a din like the alter Roman gladiator fights that Chazal assered to be spectators. He said hockey because they always have fistfights breaking out but football is not far behind because of the pile ons that leave some players with lifelong injuries.

And even baseball R' Moishe assers in the teshuvos altz moshav letzim & bittul Torah.

Alle of Jacobowitz said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7suPjXRwVTk

USDA shut down Catelli after a Humane Society undercover investigation.

Not clear if all these issues are from Alle or some from the treif production.

Shooting cows in the head with bolt guns - I thought only Belsky and Weissmandl allow that? The poskim only allow it bishas hadchak gadol if there is no other way to get fleish.

Downer cows that could be treif.

Tzaar baalei chaim for the "fun" of it.

Call the Nirbater & see if he'll talk to you

Anonymous said...

The coffee room or other 'get-togethers' or extended lunch breaks etc. are all 'moishav laitzim and bittul torah.

Anonymous said...

מנהג העולם לשתות משקאות חריפים גם אם אין עליהם השגחה. וויסקי, בירה, וודקה וכו' הם משקאות שאינם עשויים מענבים, ולכן אין בהם חשש של יין נסך. אמנם, חשוב לדעת כי לעיתים עלולים להתערב בוויסקי מוצרים שאינם כשרים.
ראשית, לעיתים מעורב בוויסקי יין נסך. במשקאות המבוססים על אלכוהול נייטרלי - כגון וויסקי, ג'ין, וודקה, אפריטיבים וליקרים - יש אלכוהול המופק ממקור צמחי, ולא ניתן לגלות את מקורו. ייתכן בהחלט שהאלכוהול זוקק מענבים, והוא אסור משום יין נסך.
פרט לכך, הרב משה פיינשטיין, בשו"ת "אגרות משה", דן בעירוב יין נסך בתוך הוויסקי, כדי לתת בו מעט טעם של יין. שניים מגדולי האחרונים - הש"ך והט"ז - נחלקו האם יין נסך מתבטל ב-1/6 (כמו תערובת משקים) או ב-1/60 (כמו תערובת אוכלין). הרב פיינשטיין סבור שבמשקאות חריפים ניתן להקל, שכן החריפות מקשה על נתינת הטעם, ולכן למעשה אין לחשוש לכך, שכן כמות היין המעורב בוויסקי ודאי אינה גדולה משישית. אמנם, הרב פיינשטיין עצמו מביא שבספר "מטה יהונתן" חלק על כך, ופסק להחמיר בכל מקרה שבו היין מטעים ומשבח את המשקה. במקרה שלנו אין ודאות שאכן עירבו יין נסך בוויסקי, וספק זה מהווה סיבה נוספת להקל כדברי הרב פיינשטיין ("וכיוון שהוא איסור דרבנן, תלינן לקולא").
בעיית כשרות נוספת בוויסקי נוגעת לאופן ייצורו: החביות שבהן נוהגים ליישן את הוויסקי מיובאות מספרד לסקוטלנד, ומשמשות קודם לכן כחביות ליישון יין. ייתכן שהחביות סופגות טעם של יין נסך, ופולטות טעם זה מאוחר יותר לתוך הוויסקי. אמנם, ה"מנחת יצחק" הורה להקל בחשש זה, שכן שהיית היין בחביות אינה נותנת בהן טעם.
למעשה, הרב פיינשטיין פוסק שלמרות שניתן להקל ולשתות גם 'וויסקי בלענדעד', שיש בו חשש עירוב של יין נסך, בעל נפש יחמיר וישתה רק 'וויסקי סינגל', שאין בו חשש כזה. לענ"ד, ראוי לכל בן תורה לעיין היטב בבקבוק הוויסקי שלפניו, שכן לפעמים החברות מתהדרות בטעם היין שבוויסקי שלהם. כך, לדוגמא, בוויסקי מסוג macallan נאמר: "Nose - sherry; Palate - sherryish", כראיה לטעמו המשובח של הוויסקי...

Anonymous said...

Yudel, if you want the concerned kosher consumer to give you any credibility, then spit it out, don't talk in rhymes. What really happened, why are they not accepting it.