Sunday, May 29, 2016

קב הישר-Just whom you should never trust! by "kav-ha'yashar"

צבועהא. שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ עָלָיו הַשָּׁלוֹם כָּתַב בְּסִפְרוֹ (קֹהֶלֶת ז, טז-יז) "אַל תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה, וְאַל תִּרְשַׁע הַרְבֵּה", וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בְּמַסֶּכֶת סוֹטָה (דַּף כב עַמּוּד ב), "הִזָּהֲרוּ מִן הַצְּבוּעִים שֶׁדּוֹמִים לִפְרוּשִׁים שֶׁעוֹשִים מַעֲשֵׂה זִמְרִי וּמְבַקְּשִׁים שָׂכָר כְּפִנְחָס". וְהִנֵּה לִפְעָמִים הָאָדָם יִרְאֶה לָעֵינַיִם, אִישׁ אֲשֶׁר הוּא עוֹסֵק תָּמִיד בִּתְפִלָּה בְּכַוָּנָה וְהוֹלֵךְ בִּתְפִלִּין כָּל הַיּוֹם אַתָּה סוֹבֵר בְּדַעְתְּךָ שֶׁהוּא אִישׁ יָשָׁר וְכָשֵׁר בַּאֲשֶׁר שֶׁתָּמִיד הוּא עוֹמֵד בִּמְלֶאכֶת הַשָּׁמַיִם, אֲבָל אֵין אַתָּה יוֹדֵעַ מַה שֶּׁהוּא בְּלִבּוֹ.                                                                                      

וּבוֹא וּרְאֵה מַה שֶּׁהֵבִיא בַּמִּדְרָשׁ פְּסִיקְתָא רַבָּתִי: "מַעֲשֶׂה בְּאִישׁ עָשִׁיר אֶחָד שֶׁהָיָה לוֹ סַךְ עָצוּם וָרָב ......וְרָאָה אָדָם אֶחָד וּשְׁמוֹ רַבִּי אֲלֶכְּסַנְדֶּר שֶׁהָיָה רֹב הַיּוֹם בְּבֵית הַכְּנֶסֶת עוֹסֵק בִּתְפִלָּתוֹ וְעוֹמֵד בְּטַלִּית וּתְפִלִּין וְהָיָה סוֹבֵר בְּדַעְתּוֹ שֶׁהָאִישׁ הַנִּזְכָּר לְעֵיל שֶׁעוֹסֵק בִּתְפִלָּתוֹ הוּא אִישׁ כָּשֵׁר וְנֶאֱמָן, וְהִמְתִּין הָאִישׁ הֶעָשִׁיר עַד שֶׁסִּיֵּם תְּפִלָּתוֹ וְאָמַר לוֹ: 'בְּבַקָּשָׁה מִמְּךָ,
 קַח מֵאִתִּי הַמָּמוֹן עִם הָאוֹצָר כְּלֵי כֶּסֶף וּכְלֵי זָהָב תַּחַת יָדְךָ עַד בּוֹאִי אֵלֶיךָ, כִּי בְּדַעְתִּי לִסַּע בְּעַצְמִי לְהָכִין לִי אֵיזֶה עִיר וּבַיִת לֵישֵׁב בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל'. וְהֵשִׁיב לוֹ רַבִּי אֲלֶכְּסַנְדֶּר: 'טוֹב הַדָּבָר, תֵּן לִי אֶת מָמוֹנְךָ עִם הָאַרְגָּז וַאֲנִי אַצִּיג הַמַּטְמוֹן שֶׁלְּךָ בְּתוֹךְ הַחֶדֶר אֲשֶׁר אוֹצְרוֹתַי שָׁמָּה, וְאַתָּה לֵךְ לְשָׁלוֹם לָאֶרֶץ הַקְּדוֹשָׁה'. וְהִבְטִיחַ לוֹ, כְּשֶׁיַּחֲזֹר לָבוֹא אֵלָיו, אֲזַי יִתֵּן לוֹ הַפִּקָּדוֹן בִּמְלוֹאוֹ, וְכֵן עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנִּזְכָּר לְעֵיל וְנָתַן לוֹ הָאַרְגָּז עִם הַמָּעוֹת וְכֵלָיו, כֵּלִים מִכֵּלִים שׁוֹנִים בְּפִקָּדוֹן, וְהָלַךְ הֶעָשִׁיר עִם אִשְׁתּוֹ לְשָׁלוֹם לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וּבָחַר לֵישֵׁב בִּקְהִלַּת קֹדֶשׁ חֶבְרוֹן. וְחָזַר בְּעַצְמוֹ אַחַר הַמָּמוֹן וּפִקָּדוֹן שֶׁלּוֹ, וְכַאֲשֶׁר בִּקֵּשׁ הֶעָשִׁיר פִּקְדוֹנוֹ מֵהָאִישׁ רַבִּי אֲלֶכְּסַנְדֶּר, הַמִּתְפַּלֵּל בִּתְפִלִּין וְטַלִּית, אָז כִּחֵשׁ בּוֹ הָאִישׁ וְאָמַר: 'לֹא יְדַעְתִּיךָ וּמֵעוֹלָם לֹא רְאִיתִיךָ בְּעֵינַי', וַיֶּחֱרַד הָאִישׁ הֶעָשִׁיר מְאֹד, וְנָפַל עַל פָּנָיו וּבָכָה וְהִתְחַנֵּן לוֹ, וְהָאִישׁ אָטַם אָזְנוֹ מִמֶּנּוּ וְהֵעֵז פָּנָיו עָלָיו וְקִלֵּל אוֹתוֹ וְאָמַר, שֶׁמֵּעוֹלָם לֹא לָקַח מִמֶּנּוּ שׁוּם פִּקָּדוֹן.

וְהָלַךְ הָאִישׁ הֶעָשִׁיר מִמֶּנּוּ בְּפָחֵי נֶפֶשׁ וְהָלַךְ לְבֵית הַכְּנֶסֶת וְנָשָׂא לִבּוֹ אֶל הַשָּׁמַיִם וְאָמַר, 'רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה אֲדוֹן הַכֹּל - עָלֶיךָ יֵשׁ לִי הַתַּרְעֹמֶת, כִּי סָבוּר הָיִיתִי שֶׁהָאִישׁ רַבִּי אֲלֶכְּסַנְדֶּר הוּא צַדִּיק גָּמוּר, בַּאֲשֶׁר שֶׁרָאִיתִי אוֹתוֹ מְעֻטָּף בְּטַלִּית וּתְפִלִּין רֹב הַיּוֹם, וְעוֹמֵד וּמִתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ בְּכַוָּנָה גְּדוֹלָה, וְעַכְשָׁו אֲנִי רוֹאֶה שֶׁהוּא עוֹשֶׂה הַכֹּל בְּרַמָּאוּת וְאֵין לִבּוֹ שָׁלֵם אִתְּךָ, לָכֵן אֲנִי מוֹסֵר דִּינִי לַשָּׁמַיִם שֶׁתִּנְקֹם אֶת נִקְמָתִי מִמֶּנּוּ כְּדֵי שֶׁיֵּדְעוּ הַכֹּל יָדְךָ הַגְּדוֹלָה וְהַגְּבוּרָה, אֵין לִי שׁוּם תַּרְעֹמֶת עַל שׁוּם בְּרִיָּה כִּי אִם עָלֶיךָ'. וּבָכָה בְּלֵב נִשְׁבָּר וָמַר, וּמִיָּד נִגְלָה אֵלָיו אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וְאָמַר לוֹ: 'אַל תִּירָא!...........

 אָז אָמַר רַבִּי אֲלֶכְּסַנְדֶּר כַּאֲשֶׁר נִתְפַּרְסֵם הַדָּבָר שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר, הָלַךְ וְהֵמִיר דָּתוֹ הוּא וְאִשְׁתּוֹ, יִמַּח שְׁמָם וְזִכְרָם". וְעַל כֵּן אַל יִרְאֶה הָאָדָם לָעֵינַיִם לִסְמֹךְ עַל הָאָדָם שֶׁהוּא עוֹשֶׂה מַעֲשֵׂה זִמְרִי וּמְבַקֵּשׁ שָׂכָר כְּפִנְחָס, אֶלָּא יִרְאֶה הָאָדָם מִי שֶׁהוּא צַדִּיק וְעוֹמֵד בְּצִדְקָתוֹ בְּמָמוֹן, שֶׁאֵינוֹ מְבַקֵּשׁ מָמוֹן שֶׁל אֲחֵרִים זֶהוּ צַדִּיק גָּמוּר.

ב. וּבוֹא וּרְאֵה שֶׁהוּא מַרְגְּלָא בְּפוּמָא דְּאִינְשֵׁי: הִזָּהֵר מִן הַצְּבוּעִין וְהִשָּׁמֵר מִן "וְצִדְקָתְךָ", וְשָׁמַעְתִּי מַעֲשֶׂה שֶׁהָיָה אִישׁ זָקֵן עָשִׁיר גָּדוֹל, וְהָיָה לוֹ רַק בֵּן יָחִיד, בָּחוּר יְפֵה עֵינַיִם וְחָכָם מְאֹד. וַיְהִי הַיּוֹם, וַיִּקְרְבוּ יְמֵי הַזָּקֵן לָמוּת, וְקָרָא לִבְנוֹ הַבָּחוּר וְצִוָּה לוֹ קֹדֶם מוֹתוֹ וְאָמַר לוֹ: בְּנִי, הִנְנִי נוֹחֵל לְךָ מָמוֹן רַב אוֹצָרוֹת גְּדוֹלוֹת שֶׁיִּהְיֶה לְךָ כָּל טוּב כָּל יְמֵי חַיֶּיךָ, וַאֲנִי מְצַוֶּה לְךָ, שֶׁתִּשְׁמֹר אֶת עַצְמְךָ מִן הַצְּבוּעִין וּמִן אֲנָשִׁים שֶׁהֵמָּה עוֹסְקִים בַּחֲסִידוּת הַרְבֵּה חוּץ מִטֶּבַע הַבְּרִיּוֹת, כִּי כָּךְ מַרְאִין אֶת עַצְמָם שֶׁהֵן חֲסִידִים אֲבָל שֶׁבַע תּוֹעֵבוֹת הֵן בְּלִבָּם, וְהִזָּהֵר מִן "וְצִדְקָתְךָ", וְאָז יִהְיֶה לְךָ וּלְזַרְעֲךָ כָּל טוּב כָּל הַיָּמִים, וּמֵת הָאִישׁ הַזָּקֵן.

..................וְכַאֲשֶׁר הִגִּיעַ הַחֹשֶׁךְ בַּלַּיְלָה הָלַךְ הֶעָשִׁיר לְבֵיתוֹ וּפָתַח פֶּתַח רִאשׁוֹן בְּבֵיתוֹ, וְאַחַר כָּךְ..... וּמֵרֹב הַצַּעַר שֶׁלּוֹ הָלַךְ וְשָׁכַב בַּשּׁוּק וְיָשֵׁן שָׁם, וּבְאוֹתוֹ הַלַּיְלָה נִגְנַב מֵהַמֶּלֶךְ שֶׁל אוֹתוֹ הָעִיר אוֹצָר אֶחָד. וְלָקַח הַגַּנָּב מֵאִתּוֹ כָּל הָאֲבָנִים טוֹבוֹת שֶׁל הַמֶּלֶךְ, וְהָיְתָה צְעָקָה גְּדוֹלָה בְּאַרְמוֹן הַמֶּלֶךְ.
.......
 וְאָמַר הַכֹּמֶר לְהַתַּלְיָן שֶׁיְּסַבֵּב אֶת הָאִישׁ סָבִיב לְהַתּוֹלָעִים שֶׁלֹּא יָמִית אֶת הַתּוֹלָעִים מֵאַחַר שֶׁהַתּוֹרָה הִזְהִירָה "וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו" (תְּהִלִּים קמה, ט).
ז. אָמַר הָאִישׁ בְּלִבּוֹ אַף הַכֹּמֶר מִן הַצְּבוּעִים שֶׁל "וְצִדְקָתְךָ", אָמַר הָאִישׁ לְעַבְדֵּי הַמֶּלֶךְ שֶׁהוּא וְהַכֹּמֶר הָיוּ עוֹשִׂין הַגְּנֵבָה בַּחֲצַר הַמֶּלֶךְ, וּמִיָּד תָּפְשׂוּ הַשּׁוֹמְרִים גַּם לְאוֹתוֹ הַכֹּמֶר. וְצִוָּה הַמֶּלֶךְ לְחַפֵּשׂ בַּחֲדַר הַכֹּמֶר הַגָּדוֹל וּמָצְאוּ שָׁם כָּל הַגְּנֵבָה, וְאַחַר כָּךְ שָׁאַל הַמֶּלֶךְ אֶת הָאִישׁ מַה שַּׁיָּכוּת הָיָה לוֹ אֵצֶל הַכֹּמֶר.

ח. עַל כֵּן נִלְמֹד מִזֶּה הַמַּעֲשֶׂה, שֶׁלֹּא יִסְמֹךְ הָאָדָם בַּמֶּה שֶׁיִּרְאֶה בְּעֵינָיו שֶׁהוּא הוֹלֵךְ תָּמִים, כִּי אֵין הָאָדָם יוֹדֵעַ מַה שֶּׁהוּא בְּלִבּוֹ. הַכְּלָל הַזֶּה נְקֹט בְּיָדְךָ מִי שֶׁאֵינוֹ רוֹצֶה לֵיהָנוֹת בְּמָמוֹן שֶׁל חֲבֵרוֹ, וּמִכָּל שֶׁכֵּן שֶׁאֵין רוֹצֶה בְּמָמוֹן שֶׁל גָּזֵל אוֹ מָמוֹן שֶׁל גְּנֵבָה, וּמַשָּׂאוֹ וּמַתָּנוֹ הוּא בֶּאֱמוּנָה, הוּא אִישׁ צַדִּיק וְיָשָׁר בְּוַדַּאי.

אֲבָל כְּשֶׁהָאָדָם רוֹאֶה אֶת חֲבֵרוֹ נוֹשֵׁק הַתְּפִלִּין וּמִתְפַּלֵּל וְאֵינוֹ עוֹסֵק בְּמַשָּׂא וּמַתָּן בֶּאֱמוּנָה, צָרִיךְ לְהַרְחִיק מִמֶּנּוּ בְּכָל מִינֵי הַרְחָקוֹת כִּי עִקַּר הַיִּרְאָה וְהַצִּדְקוּת הוּא בְּמָמוֹן, וְכָל אָדָם שֶׁהוּא עוֹמֵד בְּצִדְקָתוֹ עַל מָמוֹן זֶה הוּא צַדִּיק גָּמוּר, וְעָלָיו נֶאֱמַר, "יְגִּיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל" (תְּהִלִּים קכח ב) - "אַשְׁרֶיךָ" - בָּעוֹלָם הַזֶּה "וְטוֹב לָךְ" - בָּעוֹלָם הַבָּא אָמֵן.

Sunday, May 15, 2016

Update: Hisachdus Harabonim Di"Lakewood alert re: Israeli carrots

Hisachdus Harabonim Di"Lakewood alert re: Israeli carrots.
Israeli carrots were found in Williamsburg, Borough Park, Lakewood, Monsey, 5 Towns, etc.

Thursday, May 12, 2016

Update: Kashrus Alert: 5 towns Vaad , Kehila and AKO - DON'T KNOW INFESTATION re: Red Cabbage infestation





Kashrus Alert: There was a non-reliable alert by the Rabbi Eisen of 5 towns Vaad and Kehila and AKO re: red cabbage infestation.



AKO & The 5 Town Vaad's Rabbi Eisen  stated Red cabbage should not be used from July till the end of August due to infestation.
Requires checking all year not only in the summer!

The red-cabbage is currently infested with whitish thrips. 

The thrips don't read English, perhaps AKO & the 5 Town Vaad can write it in Hebrew, Jewish, Chinese or they can get educated themselves in the the basic facts of infestation. 

Talk is cheap, one must get trained and know the facts.   

Tuesday, May 10, 2016

The Evaders-kidush hashem

The Evaders
I was born in Poland, where before the last war religious intolerance was not uncommon. In spite of my father’s objection to my participation in anti-Semitic demonstrations in Warsaw, I often heaved stones on windows of stores owned by Jews. I had no qualms about my actions, and later took months of hardship and persecution—and a Jew—to show me how to abide by the biblical injunction love thy neighbor as thyself.

When Hitler annexed Austria and war seemed imminent, I quit my job as an instructor of the flying club in Lyons, France, and started for home. My plane developed engine trouble and I had to land at Vienna and stat there overnight to have it repaired.