Wednesday, June 06, 2018

RE: Shaitel crisis controversy-

We are still in the midst of researching the Shaitel hair origination.

Just about all major Poiskim with Mesorah have ruled that if the hair originates from the temple cuttings in India, it is forbidden to wear.

There was a hashgocha on some Sheitels from Chanichei Hayeshivos / Rav Mordechai Gross's emissary R' Avrohom Schlesinger.

It seems now that even Sheitels that claim the hair is European, South America, Viet Nam, etc., all have at least some if not the majority hair is from India temple hair.

2 comments:

Anonymous said...

Bs"d
I'm with you on this one! I have verified conclusively that virtually
the entire wig industry today has its origins in the Indian temples,
and that the hair itself is offered (i.e. not just a form of "gesture"
to surrender one's ego). Any claim to the contrary is based on either
naïve or deliberate distortion of reality! What's more -

I even spoke to some supposed "posek" who was "matter" this form of tikroves; and
when I explained the basic indisputable facts to him, he replied,
"We're not getting anywhere", and, "How can I help you?" This so
called "posek" is obviously distorting the Halachah! (Afterwards, I
found out that this "More-Gehennoms-To-Burn" posek had a personal
gripe about this - as Rav Elyashiv's secretary had personally barred
his entry to Rav Elyashiv when the matter was brought up to him.)

It should be stressed that Ray Elyashiv zatza"l had spent over two hours
examining two baalei t'shuvah and a gair whom were previously involved
in Hinduism, trying to find some sort of way to halachikally
re-examine the issue, and moderate his psak. He had even cancelled in
the middle of this meeting his scheduled appointment to ba a sandek at
that hour due to the urgency of the issue. In the end he said that his
psak forbidding them or any hana'ah from them remained firmly in
place, and that there was no way to halachikally claim otherwise.

Maybe it's better like this - as I see a real issue here of stating
something which the reading public will not be able to follow, and
Chaza"l say that this must be avoided.

Have a gut Shabbos!

Anonymous said...

המוסר נפשו לתורה- התורה נקנית אצלו ומתברך בברכת התורה. וכדאי בהחלט לקבל את האמת ממי שאמרה, ולמצוא דרכים בתוכנו כיצד ניתן להגדיל את כבוד התורה ולומדיה העמלים עליה יומם ולילה, ומוותרים על הנאות רבות מחיי עולם הזה לצורך כך. ליטאי נשאר ליטאי וממשיך ללמוד תורה המסולאים מפז- ולומדים בהתמדה רבה, ללא מפריעים וברצף ללא הפסקות, בן עלייה חייב להקפיד על הזמנים, הוויתור על הדברים הקטנים, אלו דברים הנחשבים למסירות נפש לתורה ובזה מתברכים, וח"ו אם לא לומדים כך תורה מה תהא עליה?, וכל המבזה תלמידי חכמים איו תרופה למכתו.

לדוגמה של מס"נ לתורה, התנא רבי עקיבא, הוא אחד מגדולי ישראל הבולטים ביותר. גדולתו של רבי עקיבא נזקפת לזכותה של אשתו רחל שבחרה לוותר על בית מפואר, ביתו של כלבא שבוע, המלא באורחים כסף וזהב וכל טוב, במסירת נפש בגדול רחל מותרת על כל הההנאות עולם הזה, לוותר על כסף ומעמד ולהינשא לרועה פשוט בן 40 שלא ידע אפילו קרא וכתוב. העין הבוחנת של רחל היא זו שזיהתה את גדלותו של עקיבא, היא זו שהמריצה אותו ללמוד תורה והודות לה רבי עקיבא לא סיים את חייו כרועה צאן אלא מסר נפשו על התורה...

רחל הביטה בעקיבא, היא ראתה את מידותיו הטובות, היא הבחינה בטוב ליבו. רחל שמה לב עד כמה עקיבא הוא צנוע ויראה שמים, היא ידעה שהוא איש מעולה ממש. ניגשה רחל אל עקיבא ושאלה אותו: "אם אתחתן אתך, האם תסכים ללכת ללמוד תורה בבית המדרש?" השיב לה עקיבא:"כן". הלכו השניים ונישאו לבד בלי עזרת אביה העושר!

עקיבא קיים את הבטחתו לרחל אשתו והלך לבית המדרש ללמוד תורה. הוא התחיל ללמוד אותיות, והמשיך והעמיק בתורה ובמשנה. הוא למד ולמד יום וליל במשך 12 שנים. באותן שנים רחל סבלה מעוני גדול, היא ישנה במתבן (מקום שמאכסנים בו קש ותבן) והייתה בודדה. יום אחד השכן שגר בסמוך אליה ניגש לרחל והקניט אותה, הוא אמר לה שעקיבא שכח אותה והיא תישאר בודדה לעולם. רחל הזדקפה וענתה לו בקול צלול וברור: "אם עקיבא היה שואל אותי, הייתי אומרת לו שיישאר ללמוד עוד 12 שנים!!" וכו'

עכשיו כבר חלפו עברו להם 24 שנים, רחל כבר אינה צעירה, היא לבושה בבגדים בלויים וידיה שחוקות מעבודה קשה. לפתע נשמע קול שמחה בעיר, רבי עקיבא, התנא הגדול והחשוב מגיע לעיר ועמו 24,000 תלמידיו. תופים וחלילים מקדמים את בואו. גיל ושמחה ממלאים את רחובות העיר.

כאשר רחל רואה את האיש לו היא נישאה מתקרב, היא רצה אליו, אבל תלמידיו הרבים של רבי עקיבא ניסו לגרש את האישה הענייה הלבושה בסחבות. רבי עקיבא זיהה את אשתו האהובה שמסרה נפשה על לימוד התורה הקדושה של בעלה- ניגש אליה ואמר לתלמידיו- כל התורה שלי וכל התורה שלכם- הכל בזכותה, "שלי ושלכם- שלה הוא" בזכות מסירת נפשה לתורה. "שלי ושלכם שלה הוא"

"שלי ושלכם שלה הוא"

"שלי ושלכם שלה הוא"

"שלי ושלכם שלה הוא"

"שלי ושלכם שלה הוא"

"שלי ושלכם שלה הוא"