tag:blogger.com,1999:blog-20776591.post7484784163246909339..comments2024-03-27T20:14:07.096-04:00Comments on Yudel's "Rest-of-the-Story": Kashrus: Reb Shnuer, Z"L, V. BMG's kashrus todayYudel Shainhttp://www.blogger.com/profile/08972642584710974054noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-20776591.post-77902695899326590612015-06-28T03:09:06.220-04:002015-06-28T03:09:06.220-04:00"מ ח ש ב ה -ל 'ה"
כבר הגיע מזמן מיד..."מ ח ש ב ה -ל 'ה"<br /><br />כבר הגיע מזמן מידע בענין פאה נכרית כן או לא – ולמה – ? ישנן הרבה קהילות ברחבי הארץ ובעולם שבס"ד מקפידים ללכת בדרך התורה והמצוות, וכל בניך לימודי ד', איזה בתים של תורה, חסידות, מוסר ויראת שמים, והנשים צנועות ומקפידות על רוב הלבוש שלהן שלא יהיה קצר לא צמוד, ולא צר וכו' וק"ו שלא יהיה ח"ו שום שסע, וגם לא כל שום מיני וסוגי מכשולות אחרות, ובכלל זה גם את הראש מקפידות לכסות היטב ששום שערה לא תתגלה החוצה, אשריהן – חלקן מכסות את ראשן במטפחות אבל חלקן עוד מכסות בפאות נכריות, יש פאות חלקיות ויש שלימות, וכאן אנחנו נכנסים לדילמה הלכתי קשה, מצד אחד אנחנו רואים המון נשים צדקניות חלקן אפי' רבניות, נשות אברכים יקרים וראשי ישיבות וגם נשות אדמורי"ם, שלצערינו חובשות פאות נכריות לכל סוגיהן, ואין להם שום פקפוק בדבר, ובפרט שישנם פוסקים קדמונים גדולים שאומרים שאז היה מותר לחבוש פאה נכרית, ומצד שני אנחנו עדים שהרבה פוסקים אוסרים כהיום לחבוש פאות נכריות מכל סוג, וצווחים על זה ככרוכיא ואולי הם צודקים, וגם מהמציאות אנחנו יודעים שהפאות בזמנינו מכשילות מאוד כמו שער ואף יותר, ואנחנו עומדים באמצע תמהים ומשתוממים ולא מבינים מה קורה כאן – ? מצד אחד, איך יכול להיות שאולי מותר ללכת בפאות זמנינו, אבל המציעות היא, שהרי זה מושך עין ומכשיל הבחורים ואברכים בעבירות הכי חמורות יותר משיער – ! ומצד שני, איך יכול להיות שנשים צדקניות כאלה ילכו בדבר שאסור –? ועוד – האם יש טעם למצות כיסוי הראש? אם פאה של שער ע"ז<br /><br />ומאחר שנתבאר לן שהשערות מהודו אסורין מה"ת, נתבאר עוד מחומר האיסור החמור הזה, דע"ז ואביזרייהו ביהרג ואל יעבור" ובעמוד ל"ז -: "יוצא מדברינו דשערות מהודו אסורין מה"ת באיסור תקרובות ע"ז לכל הפוסקים, ואין להקל בהאי איסורא שחמור מאד, ויש ליזהר מכל נדנוד חשש וספק" .<br /><br />כבר אמרו חז"ל מצוה גוררת מצוה ועבירה גוררת עבירה, ועל כן אלו הנשים הנכשלות באיסור הפריצות של פיאות זמנינו האסורות מדאורייתא ממש, גם נלכדות באיסור חמור נוסף של אביזרייהו דעבודה זרה, מכניסים העבודה זרה לבית ושמים אותה על הראש רח"ל – ובס"ד לא אלמן ישראל ויש הרבה אנשים ונשים שלא ידעו מכל זה, וכשנודע להם הדבר הם תיכף ומיד ביערו הפאה השחצנית ועוברים למטפחת צנועה לעשות רצון אבינו שבשמים, ואשריהן ואשרי חלקן בזה ובבא, וּבִזְכוּת נָשִׁים צִדְקָנִיוֹת נִגְאֲלוּ אֲבוֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם (סוטה יא:), וּבִזְכוּתָן עֲתִידִין לְהִיגָאֵל כְּדְאִיתָא בְּיַלְקוּט (רות סוף אות תר"ו) "וְאֵין הַדוֹרוֹת נִגְאָלִין אֶלָא בִּשְּׁכַר נָשִׁים צִדְקָנִיוֹת שֶׁיֵשׁ בַּדוֹר". שלובשות מטפחת צנועות.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20776591.post-86460403730482318952015-06-28T02:13:26.703-04:002015-06-28T02:13:26.703-04:00Even Triangle K is better then KCLEven Triangle K is better then KCLAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20776591.post-79501366071150007532015-06-25T23:29:45.679-04:002015-06-25T23:29:45.679-04:00OK is better than KCL?OK is better than KCL?Anonymousnoreply@blogger.com