בס״ד-אלול תשע״ה
שלומכון ישגא לכון!
הנני בעניי קמיה הדר״ג שליט״א, בדברים דחופים אודות תופעה חמורה הקיימת
בעירנו עיר התורה לייקוואוד יצ״ו, שישנם בתי חינוך לבנות שהמנהלים הממונים על
קבלת התלמידות לבית הספר, הס אלו הנפגשים עם הורי התלמידות כדי לבדוק אם הנהגתם
הכללית מתאימה לדוח בית הספר, והם בוחנים בעיניהם את צניעות הלבוש של אימהות
התלמידות.
עוד זאת, שישנם מנהלים שהמשרד שלהם הוא בתוככי בית הספר כשהם שוהים בין
המורות והתלמידות. ותוך כדי שהותם בבית הספר הם בודקים אתר צניעות הלבוש של
הנכנסים והיוצאים בבית הספר, ומסתכלים על בגדיהם אם הם על פי גדרי הצניעות.
וגם בתלמודי התורה של הבנים ישנה תופעה מצערת, שהמנהלים יש להם שיג ושיח
עם האימהות המביאות את ילדיהם לבית הספר, כדי לבדוק אצלם את ענין הצניעות בכלל ואח
צניעות הלבוש בפרט אם הוא כיאות.
ואין הדעת סובלת תופעות אלו, ופשוט שהם מנוגדות להלכה ולרוח היראה
והצניעות שהנחילו לנו רבותינו ז״ל תלמידי הגר״א קוטלר זצ״ל. וכפי הנודע בבירור כבר
גרמו תופעות אלו למכשולות איומים ונוראים ביותר רח״ל.
ופשוט וברור שבית חינוך צריך להיות כל כולו קודש קדשים שמור ומשומר מכל
נדנוד חשש בנושא של צניעות. ולא יעלה על הדעת שעל התלמידות יקפידו ויחמירו מאוד
בעניני צניעות, ויבדקו בשבע עינים אחרי צניעות הלבוש של אימהות התלמידות - בעוד
שאצל המנהלים עצמם המופקדים על חינוכם הטהור של בני ובנות ישראל יהיה מצוי מכשול
חמור זה בנושא הצניעות.
וחובה דחופה על מע״כ הרבנים שליט״א לעשות ״תיקון גדול״ בכל בתי החינוך
בנושא זה:
א.
לבטל לחלוטין
את הנוהג הקלוקל שגברים הממונים על קבלת התלמידות הם אלו שבוחנים את צניעות הלבוש
של אימהות התלמידות. ויש למנות לשם כך אך ורק נשים צדקניות וחכמניות, שימלאו תפקיד
זה בצניעות ובנאמנות.
ב.
מקום המשרד של
מנהלים וראשי מוסדות בתי החינוך לבנות צריך להיות הרחק מחוץ לכותלי בית הספר, ואך
ורק משם ינהלו ויפקחו מרחוק על כל עניני בית הספר. ואסור להם לשהות בקביעות בתוככי
בית הספר לבנות.
ג.
למנהלי תלמודי
התורה לבנים אסור שיהא להם שום שיג ושיח עם אימהות התלמידים, ושום קשר ושייכות
עמהן. ואם ישנו צורך בקשר מסוים עם האימהות, צריך למנות לשם כך נשים צדקניות שהם
יהיו אלו שיהיה להם קשר עם האימהות.
ובזכות תיקון גדול זה יערה ה׳ עלינו ועל כל כית ישראל רוח טהרה וקדושה
ממרום, וברחמיו יסיר שטן מלפנינו ומאחרינו, ונזכה לגדל את צאצאינו לתורה ויראה
בקדושה ובטהרה, אכי״ר.
הכותב וחותם בשמם של הורים כואבים רבים
R.yudel, please clarify. who was this passionate one sided letter written by? who answered what? to who?
ReplyDeleteAnonymous letter ? Means nothing. Get a signature
ReplyDeleteDidn't know that Yudels is still a "in pain" (Haa'koaavim...) parent of a girl school in Lakewood
ReplyDeleteReb Noson Wachtfogel, Z"L also steted when a simmiliar question was asked (his Rebetzin was there and was shocked by the question) Reb Noson said "Oy muh'us muh'us.
ReplyDeleteIt's his yohr tzeit now.