Thursday, February 07, 2019

Shiduch crisis- What's the story with pictures?

אפילו לבן הבין שלא יעשה כן במקומנו לתת "הצורה" לפני הבחורה


My daughter recently entered shidduchim, and I find myself increasingly livid that girls are expected to send pictures of themselves to the boy’s family or – worse – the boy himself.
When I was dating, no one needed a picture. When a friend or relative told the boy (or his mother) that the girl was cute or good-looking, it was sufficient. Do we demand proof – say, a report card – that a boy is a good learner or that a girl works hard? No, we trust the person setting them up. The boy and girl can get a deeper appreciation of each other while dating.

Why, then, are looks an exception? Why must that be proven? Pressure to provide a photo makes many a girl feel awful. It only adds to her gnawing sense that she is a commodity, not a person with a neshama.
Besides, who looks at these pictures? I’m told only boys’ mothers look at them, but if so, the whole arrangement strikes me as a little creepy. Do mothers know what their sons find attractive? And if boys are looking at the pictures, how is it tzenu’ah for a young man to stare at picture after picture of dolled-up girls?
The truth is that pictures often don’t even properly capture a person as he or she comes across in real life. I know I, for one, would have hesitated to go out with my husband had I seen a picture of him beforehand.
I’ve heard that some mothers want to see a picture of the girl to ensure that she is tzenuah. But that hardly makes sense since anyone can dress as tniusly as she needs to for a snapshot.
So why, then, do we demand pictures? What’s the worst that can happen if a boy goes out without seeing a picture and then discovers that he is not attracted to the girl despite the great recommendation he received? At least, many girls who are not getting dates in our picture-only world would be able to get them and gain untold confidence in the process.
Obviously, once they meet, the boy will see the girl. I’m not suggesting that girls be hidden. But there is a proper way to redt shidduchim that maintains the dignity of our daughters.
Many have suggested that I just get on board – that there’s no use in fighting the inevitable. But I’m taking a stand. It’s not right. Where will this end – with requiring girls to provide full-body photos (which, by the way, is already starting to happen)?
I refuse to submit a picture of my daughter for shidduchim, and I ask others to join me. I can’t do this alone. I call upon mothers and fathers to stand with me. If you have a daughter in shidduchim, don’t provide a picture. If you have a son, tell the other party that you do not want to see a picture. Rabbis and rebbetzins, please lecture about more respectful ways to set people up.
Finally, shadchanim: Please rethink how you operate. I know your parnassah currently revolves around sending families picture-bedecked resumes, but if we all band together, we can change the way we approach shidduchim, which certainly will be a tremendous zechus for all of us – especially singles hoping to soon stand under a chuppah.

9 comments:

Anonymous said...

initially i was opposed to the idea as well , i happily got married to my first girl and by date #4 i was ready and when my sister asked me what color are her eyes i honestly had no idea
having said that the issue is not black & white but after having kids in the parshah i think the same way a resume is a helpful tool so is a pic it can save agmas nefesh and hurt feelings , of course if a parent or boy/girl is saying no to 8 out of 10 because of looks than she/ he is the problem not the pic

Anonymous said...

Gemara in Nedorim says the mother and/or sisters used to check the meduberes out in the beis hamerchotz. Just saying...

Anonymous said...

Every coin has two sides. The benefit of a picture is that if a boy seeing a picture determines (whether it's a appropriate barometer or not is a different shmuz) the girl is not for him, he can spare the girl unnecessary burden.

Anonymous said...

Send them your daughter's baby picture.
If they ask why, tell them so they can see what the grandchildren will look like.

Anonymous said...

I don’t know who you are, where you live and what circles you are referring to, but I’ve had daughters on the market for 4 years straight and nobody ever even asked us for a picture...

Anonymous said...

InBrisk the minhag is not to ask for a picture just for bank statement,,

Anonymous said...

רבנים בודקים אם צריך להכשיר הכלים של פסח בשל משגיח כשרות סאטמארי בארה"ב שמסתובב אצל המסיון. אחת הבעיות הקשות שהיהדות החרדית מתמודדת עימה היא החדירה המסיונרית לעולם החרדי, הה עושים זאת בחכמה ובדרך שלא ירגישו, הם אינם מבקשים שיסירו את השטריימל ואת הפיאות או את הזקן הם רוצים שתמשיך לחיות כמו שאתה חי אבל להאמין באמונה שלהם וככה מסייע להם לחדור לרחוב החרדי, זה כמה שנים שעלינו על רשימה של חרדים שהם חלק מהמסיון גם אם לא פעילים בפועל, הם מגיעים למנזריהם ומשתתפים בתיפלות שלהם, ואחרים עושים זאת בדרך שקטה ובמקומות שלא ירגישו בהם.

זו תקופה שגילינו משגיח כשרות שהוא חלק מהמסיון, הוא פעיל מאוד שם, אבל ממשיך להשגיח כשרות מפני ששם הוא עושה את הפרנסה שלו. העסקנים שעוסקים בנושא גילו היכן הוא עובד ומצאו כי הוא באיזור סאטמארי ידוע ובענף כשרות כשהוא חלק מן ההשגחה לפסח, הוא עבד שם גם בפסח בשנה שעברה ועתה הם באו לרבנים בבקשה לדעת האם ייאלצו לפרסם כי כל מי שקנה מוצרים מהכשר מסויים בפסח ייאלץ להכשיר את כליו. הרבנים דנים בנושא, וכאשר נדע יותר פרטים נדווח, עצם המציאות הזו, שאנשים מן הסוג הזה מסוגלים ויכולים להיות חלק מן המסיון, מזעזע מאוד

Anonymous said...

We also used to be so idealistic about pictures. That went down the drain as soon as we got a yes from a good catch and they wanted a picture! It was takeh a kashe on them, but did you think we would pass it up because of our principle?
Good luck out there, enjoy the ride.

Anonymous said...

להיכן הגענו? כנראה שגיוס של בנות השומרות תורה ומצוות, יצא מידי גדולי ישראל ורבנים ומנהיגים של החרדים ועבר רק לידי העסקנים - אוי לאותה בושה. השתנו הזמנים חיים חדשים, או שמא השתנו המקורות, גדולי ישראל אינם מדווחים ואינם יודעים מה שקורה באמת, מפני שקורה אחד הדברים התמוהים ביותר, לא שומעים את קולם של גדולי ישראל כמו המועצת ומנהיגי הדור והגר"ח וכו' והכוונה בעיקר מרבני ומנהיגי אגודת ישראל ודגל התורה בכל הקשור ל"גיוס בנות". הכל יודעים כי מדובר בנושא שגדולי ישראל מכל החוגים מסרו את נפשם על הענין הזה, והנה זה כמה שנים שלא שומעים אותם!!!! וכאשר עוצרים בנות כשירות השומרות תורה ומצוות מפני שלא התגייסו לשמד וזימה של צה"ל, הם ממלאים פיהם מים, והכוונה לעסקנים ולרע-בנים.

האם באמת השתנו הזמנים? האם בשל פוליטיקה פנימית מותר להפקיר נושא וענין שכזה? של יהרג ואל יעבור? הכל יודעים כי בכל הקשור לגיוס בנות אין כאן ענין של יותר דתיה או חרדית, כל בת ישראל שאינה רוצה להתגייס חייבים לסייע לה, במיוחד כאשר מדובר בבנות שהן בעלות תשובה או בנות שמשום מה הסתבכו טכנית, איך יכול ח"כ חרדי [כמו אלו הרשעים מיהדות התורה] או מי שיושב במועצות גדולי התורה, לישן בלילה כאשר עוצרים בחורות צנועות וכשרות כאלה? מדוע לא שומעים היום אותם רבנים יוצאים בקול רם ונאבקים לעצור בעד הנגע הזה שמתרבה לאחרונה יום אחר יום שעה אחר שעה רח"ל מדוע-עעעעעעע?

נכון שנמצא גם בנות לא דתיות שקופצות על הטרמפ הזה, אבל האמת היא כי מבחינתנו ע"פ פסק של מרן החזון איש זצ"ל והרב מבריסק זצ"ל ועוד ועוד... כל בת ישראל דתיה ולא דתיה אסור לה לשרת בצבא של זנות ברבים וכו' וחייבים לסייע לה אם אינה רוצה להתגייס ובמיוחד כאשר היא מנמקת זאת מסיבות דתיות.

העסקנים החשובים המוסרים נפשם יום יום על ענין גיוס בנות, השתלטו על הענין, וכוונתם טהורה 100% הם עושים זאת אך ורק למען מטרות האמת, אבל בלעדיהם היה הנושא מופקר לגמרי, מסכנות היו הבנות הנעצרות לא היה להן מושיע, האם יכולים אנו לומר היום כי ידינו לא שפכו את הדם הזה??????

איך קורה שהיהדות החרדית מתנערת מאחד הנושאים החשובים והכי בעייתיים והוא כפיית גיוס על בנות בכלל נושא שחייב היה להיות על סדר יומה של כל היהדות החרדית? וגם אם איננו יכולים להתערב בנעשה אצל החילונים אבל מי שמבקשת שלא להתגייס חובתנו להתייצב לצידה של כל בחורה או אשה ולסייע לה לא להתגייס, ולהצילה משמד וזימה שיש בצבא של מדינת איזראל, וכהיום כבר לא שומעים כי העמלקי המשומד משה גפני עוזר לבנות כאלו כלל וכלל, ואדרבה הוא מעודד גיוס בנות רח"ל שר"י בקרוב ביחד עם המן וד"ל, הוא [גפני] מעדיף לסייע לאחמד טיבי שלא לכבות לו את הצופר של המואזין מאשר לסייע לבנות יהודיות חרידיות צנועות וכשירות שאינן רוצות להתגייס לשמד וכו'...

הטענה היא לכל החרדים והכוונה לכל חברי הכנסת מכל הסיעות המכונות חרדיות, איך זה שהפקרתם נושא גיוס בנות נושא כל כך חשוב שהיה צריך לעמוד בראש סדר העדיפות ע"פ תורתינו הקדושה.

בקשר לרבנים, ככל הנראה העסקנים [כמו מאנטעל וחביריו שר"י] שמקררים את הרבנים, הם אומרים לרבנים כי מדובר בהגזמות ולא האמת!!! וזה שהם אומרים זה שקר וכזב של ממש!!! וזה ממש כפי שליצמן עשה כמה פעמים אצל הרבי מגור ואצל מנהיגים אחרים, כשאמר שמדובר בהגזמות והפקיר ככה מאות בנות חרידיות רח"ל, וממילא קשה לבא לרבנים בטענות מפני שאין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ואלו החכי"ם הם מחללי שם שמים ברבים ימ"ח בגלל שמשקרים למועצת ולכל גדולי ישראל ולכל מנהיגי ישראל. להיכן הגענו?

הטיפשות החרדית שאנו מפקירים נושאים חשובים מאוד של גיוס בנות, שהיו צריכים להיות אצלנו ראשונים על סדר היום, והעסקנים עולים טרמפ עליהם וחוגגים מוכיחים את אפסיות הנציגות החרדית בנושאים כל כך חשובים וחיוניים. להיכן הגענו? ... שומו שמים!!! להיכן הגענו?! ועכשיו כְּתֹ֨ב זֹ֤את זִכָּרוֹן֙ בַּסֵּ֔פֶר וְשִׂ֖ים בְּאָזְנֵ֣י עם ישראל וגו'.

ולגפני ולחכי"ם העמלקים אני אומר לכם כנבואה ברורה מהשמים: נדמה לכם שאין דין ואין דיין, ואתם יכולים לעשות כל מה שעולה ברוחכם... אבל יש בורא עולם בשמים ובאיזשהו שלב הוא יפסיק לכם כליל את כל מזימותכם ותעלוליכם כפי שהיה בדור הפלגה, ובסדום וכו'. אלא אם כן תחזרו למוטב לפני שיהיה מאוחר ביותר... שומו שמים!!! להיכן הגענו