Alert; We have reviewed a number of facts presented in the Sefer and we found that they are not presented correctly. The incidence of Bloating and DA's are considerably higher than is being presented.
Therefore the incidence of טריפות is higher than presented and it still remains a serious issue. We have personally inspected many farms, small ones of under 100 cows to large ones up to 6000 head of cows
.
We personally spoke Reb Moshe Feinstein re: his Teshuva on Cholov Stam. We personally spoke to Rav Eliyashev and Rav Wosner re: the Veterinary procedures done to the cows which make them a Treifah.
In conclusion, The intention of the Sefer may have been very good, but the sad facts are that all cholov Stam, Akum, etc may actually have serious issues of Treifos that are not Botul, considerably more than the 1.6 %. It's ranges from 4% and above depending on the farm.
One can only consume the Cholov Yisroel with reliable Hashgochas according to the Psakim of Reb Moshe Feinstein, Rav Sholom Eliyashev, Rav Shmuel Wosner, etc. They disagree with the conclusions on the חלב טריפה book.
-יש לנו ה"מסורה" מהרב אלישב והרב וואזנר, ורק זה הקובעה ההלכה.
נ.ב. והלל ושמאי היה להם ראיות חזקות, אבל חכמים קיבלו רק "המסורה" מהשני גרדיים משער האשפה
משנה ג
הִלֵּל אוֹמֵר: מְלא הִין מַיִם שְׁאוּבִין פּוֹסְלִין אֶת הַמִּקְוֶה;
אֶלָּא שֶׁאָדָם חַיָּב לוֹמַר בִּלְשׁוֹן רַבּוֹ.
וְשַׁמַּאי אוֹמֵר: תִּשְׁעָה קַבִּין.
וַחֲכָמִים אוֹמְרִים: לא כְּדִבְרֵי זֶה וְלא כְּדִבְרֵי זֶה,
אֶלָּא עַד שֶׁבָּאוּ שְׁנֵי גַרְדִּיִּים מִשַּׁעַר הָאַשְׁפּוֹת שֶׁבִּירוּשָׁלַיִם,
וְהֵעִידוּ מִשּׁוּם שְׁמַעְיָה וְאַבְטַלְיוֹן:
שְׁלשֶׁת לֻגִּין מַיִם שְׁאוּבִין פּוֹסְלִין אֶת הַמִּקְוֶה,
וְקִיְּמוּ חֲכָמִים אֶת דִּבְרֵיהֶם.
ברטנורא משנה ג
גרדיים. אורגים.
משער האשפות. הזכיר התנא שם אומנתן ושם שכונתן, לומר לך שלא ימנע אדם עצמו מבית המדרש. שאין לך אומנות פחותה מן הגרדי, שאין מעמידים הימנו לא מלך ולא כהן גדול, ואין שער בירושלים פחותה משער האשפות, והכריעו בעדותן לכל חכמי ישראל.
משנה ד
וְלָמָּה מַזְכִּירִין אֶת דִּבְרֵי שַׁמַּאי וְהִלֵּל לְבַטָּלָה?
לְלַמֵּד לַדּוֹרוֹת הַבָּאִים, שֶׁלֹּא יְהֵא אָדָם עוֹמֵד עַל דְּבָרָיו,
שֶׁהֲרֵי אֲבוֹת הָעוֹלָם לא עָמְדוּ עַל דִּבְרֵיהֶם.
ברטנורא משנה ד
שלא יהא אדם עומד על דבריו. שלא יהא סרבן לעמוד קיים בסברתו.
אבות העולם. הלל ושמאי.