Sunday, May 21, 2023

Brown Rice very infested-Rice cakes and Rice crispies don't have an issue, per Reb Moshe Vaye



 I recently found worms in a bag of brown rice.  I happen to live a few houses away from a leading kashrus expert in Lakewood, and I called the Rav to tell him about the problem. 

He “happened” to be checking brown rice at the time of the phone call (!), and, as he gives checking demonstrations, he offered to show me what is going on with brown rice these days.  

I watched with his wife as he showed brown rice that looked perfectly clean when checked over. Then he put that same rice into a wire mesh colander and gave it a tap over a white plastic plate. What looked like tiny brown dust particles came out onto the plate.

I said, “Ok, it’s tiny shards of chaff.” He said, ”Look again. They’re walking.”  I looked again and, sure enough, they were tiny little bugs, and they were walking!  The Rav said they were lice. With another shake, more came out. Another shake, even more, came out. The Rav said there were thousands of lice in that plastic container of brown rice.  As if that wasn’t bad enough…

I thought it was surely clean when I asked about a certain brand of gourmet rice. The Rav said, “It’s the worst.” He put some gourmet brown rice into the mesh colander and gave it a tap: nothing. Gave it another shake: nothing. Gave it a third tap: and a black weavel came out. Another tap, another black weavel came out.  The Rav said quinoa is a much greater problem and must be shaken out over a plastic plate with a finer mesh strainer.

Brown rice and quinoa infestation seem to be a problem that people should know about.

Thank you and kol tov,

I’m sorry, but I forgot to mention that there is also a recurring infestation problem with dried beans and chickpeas.

(After beans have been soaked in water over night, I put a few (say, 8 to 10) on the palm of my hand and check them, one-by-one - and then flip them to the other palm to check the other side of them, one-by-one.)  I regularly find infested beans - yet so many yirei Shamayim still do not know that beans must be checked!


16 comments:

'Sachdis said...

Yeah groissen shpiel

If you find any bugs that are as large or larger than the Livyoson then please let us or Rabbi Gissinger know and we gonna be the first to do somethin' about it.

Nor serious inquiries.

Shkoyich

Anonymous said...

The identical is true in weblog commenting.

Anonymous said...

Yes there are takke many worm-like nudniks who try to knock or drown out R' Yudel when he posts another outrage that bad hashgochos are guilty of.

OU Crony Watch said...

http://dusiznies.blogspot.com/2018/12/dean-of-yeshiva-attacked-by-gang-of.html?showComment=1543892360717#c2024097136992612870

Anonymous said...

Does it make a difference if its infested or very infested ?
Is there a kooleh to eat infested but not very infested ?
Or maybe its only a choomreh not to eat infested?

Anonymous said...

Its very very holy thing to do. Almost like parts of the big Belzeh BM in Jerusalem.
Do your homework.

Anonymous said...

בניגוד למי שחושבים כי היוונים ניהלו מאבק נגד תורתנו הקדושה באמצעים פשוטים וברוטליים, כאלו שמן העבר האחר היתה ריקנות, המציאות שונה. היוונים היו 'חכמים' הם ביקשו להפיץ את חכמתם ולמחוק את החכמה היהודית שהתחרה בהם והיתה גדולה וחזקה, בשביל להיות הראשונים ב'חכמה' הם היו צריכים להגמיד קודם את מי שעמדו מעליהם ואת זה הם עשו ב'חכמה' בדרכים של ויכוחים כתבו ו'הוכיחו' כי תורתם ודרכם היא הנכונה והטובה וכי כך צריך לחיות, ואילו הדרך היהודית היא העקומה המובילה לאסון חלילה.

ובזה אנחנו מגיעים למה שקורה בדורנו זה. משום מה במקום שכולם ישקיעו לאחר השואה ויקדמו זה את זה על מנת להציל את שארית הפליטה להחזיר לחיים את תורתנו הקדושה, מיליוני יהודים שהיו מלאי תורה נטבחו ונשרפו ואנו זקוקים לדור חדש שיצמח וימלא את מקומם וימשיכם, נקלענו למצב נוראי שישנם מי שמבקשים להשתלט על התורה, לא טוב להם כי יש עוד מי שלומדים ויודעים, חשוב להם ל'הוכיח' כי האחרים עמי הארצים וכי רק הם תלמידי חכמים.

לצערינו המאבק הזה קיים עד היום הזה, 'המתיוונים מדגל התורה' משום מה מבקשת זה דור לטעון כי רק הם 'תייירה' וכי האחרים עסקנים או עמי הארצים, הם רוצים להיות מעל ושכל עם ישראל יהיה מתחתם, ומה שהם עושים עתה הוא חמור פי כמה, הם מבקשים להשתלט גם על העסקנות על מנת למנוע מן החסידים כל יכולת אי פעם לטעון או להוכיח כי בכל הקשור לתורה הם לא פחות גדולים מהם, ואכן יש היום אצל החסידים תלמידי חכמים שמכניסים את התלמידי חכמים של 'המתיוונים מדגל התורה' בכיס הקטן.

שימו לב מה שהם עושים, לא עוד רק חבר 'מועצת גדולי התורה' או מקסימום 'יושב ראש' מעתה יש 'שר התורה' {מרן יענקושי} הם מבקשים בכך להעלות את "איש האלוקים" שלהם בדרגה אחת מעל רבני אגודת ישראל, הם מוציאים הוראות בשמו כאילו שאין מי שיכול לחלוק עליו, וכולם יודעים שכל הוראות מרח' רשב"ם 23 הם אך ורק מיענקושי ולא מר' חיים, הם מתירים את האסור כולל דינים שהם חושן משפט היכן שחייבים להתייצב לדין תורה ושיהיה אפילו משה רבינו אי אפשר להחליט החלטות כאן בלי הסכמת הצדדים, ככה הם בונים עמדה חדשה בתקוה כי זו תעלה אותם פסיעה מעל האחרים. הם ממש כמו היוונים שביקשו להשכיח את התורה כך 'המתיוונים מדגל התורה' מבקשים כי החסידים יפלו עד כמה שרק אפשר. וכעת הגאון יענקושי שר"י ממשיך באותו קו למרות שבשנים האחרונות עושים מאמץ של שקט בנושא אבל מתחת לשטח זו המציאות.

אין היום לחסידים אוייב גדול יותר מ'המתיוונים מדגל התורה' ודומיהם שהם היוונים של הדור, הם אלו שמבקשים את הלהשכיחם תורתך מן החסידים מפני שרק זה משרת אותם, הם מבחינת ציבור אף גרועים מן היוונים מפני שהיוונים לא הכחישו כי הם יוונים ואילו 'המתיוונים מדגל התורה' של ימינו מציגים פני 'חרדים' כשלמעשה הם עושים את עבודת היוונים בצורה הרבה יותר קשה, ומזל לעם ישראל שענשי עץ לא לוחמים נגד החסדים, הם רק לוחמים נגד חידוש גזירת גיוס השמד ותו לא.

חנוכה זה הזמן הנכון להתבונן במצב הזה, ואיך להלחם בתופעה הזו, לא לאפשר את המצב הזה בשום אופן להמשך, שימו לב החסידים יכבדו כל ראשי ישיבות ורבנים ליטאים ואפ' רבני ומנהיגי עץ, בכיבודים הכי עדינים וחשובים, אבל לא להיפך, והכוונה כאן לגדולי 'המתיוונים מדגל התורה'. עתה הזמן להיאבק ועד הסוף להכחיד את המציאות הזו עד שיבינו כי יוונים היו פעם אחת וכי יוונים חרדים מן הסוג של 'המתיוונים מדגל התורה' לא יהיו עוד!!!! כדכתיב כְּתָב זאת זכרון בספר כי מחה אמחה את זכר עמלק וגו'

Barack Ben chaim said...

The only brown rice that is recommended is vacuum packed with ad as hachredis hechsher. Rab vaye says it should be washed but does not have the problems of non vacuum.rice. As far as rice cakes go who's checking the rice? Its already baked and impossible to check. There is only one company that checks B and D with ad as hachredis hechsher. And even then one should check externally on the rice cakes and avoid the crumbs. Bugs have known to get into the package.

Barack Ben chaim said...

Purim is in a few days

Anonymous said...

הרב הקדוש מהר"ש אלקבי"ץ בספר מנות הלוי כתב הטעם שמרדכי לא רצה להשתחות להמן, שרצה למסור עצמו על קידוש ד' לכפר על ישראל שהשתחוו לצלם בימי נבוכדנצר, וכוונתו היה שיתגרה המן רק בו, ולא עלה על לבו שיתגרה על הכלל ע"ש, ובזה יתפרש ג"כ ויגידו להמן לראות היעמדו דברי מרדכי כי הגיד להם אשר הוא יהודי, היינו שהוא יהודי ומחויב למסור את עצמו על קידוש השם משא"כ בן נח.

וביותר יתפרש, כי הגיד להם אשר הוא יהודי ומצפה לקידוש השם מתי תבא לידי ואקיימנה, וזהו שמע ישראל ד' אלקינו וכו ר"ל כיון שאתה ישראל, מחויב אתה להיות מוכן למסירת נפש על קידוש ד' אלקינו וכו .' (בני יששכר מאמרי חודש אדר מאמר ו )

וכן הוא בזמננינו חייבים למחות נגד הבחירות, נגד גיוס השמד, נגד חילול שבת בהסכמת החכי"ם החרדים, נגד חפירת קברים, וכו' כיון שאתה ישראל, מחויב אתה להיות מוכן למסירת נפש על קידוש ד' אלקינו וכו. בגדר של מתי תבא לידי ואקיימנה

Anonymous said...

.
המקובל רבי יעקב עדס התייחס, להתרחשויות סביב התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל מנקודת מבט יהודית

בשיחה עם מקורבו העסקן יוסי רפאלי אמר הרב עדס: "אני שומע שהולך ומחריף נגיף הקורונה וכל מי שיש בו חשש של הידבקות בנגיף נכנס לבידוד - איפה כתוב בידוד בתורה? בפרשת תזריע פרק יג' פסוקים מה' ומו', "והצרוע אשר בו הנגע וכו' בדד ישב מחוץ למחנה מושבו"

"'צרוע' זה בגימטריה קורונה עם הכולל. הגמרא אומרת על מה בא צרעת, על שבעה דברים: גזל, גילוי עריות, גסות הרוח, לשון הרע, צרות העין, שבועת שווא ושפיכות דמים"

המקובל סייג את דבריו והוסיף: "לא ח"ו מי שיש לו קורונה הוא מצורע אך בוודאי שצריך להתחזק ב-7 דברים אלו. הרשימה הזאת מפורשת בגמרא מסכת ערכין דף ט"ז עמוד א'", סיים המקובל את דבריו וקרא לעם ישראל להתחזק

Anonymous said...

"וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ" מצוה גדולה לפרסם הסגולה לכל עם ישראל. היא הסגולה החזקה לבטל המחלה של הקורונא-וויירוס וזה יכול להציל אותנו כהרף עין. לקיים מה שנאמר "וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם" וגו'.

חשוב לציין ~ ~ ~ אמירת פטום הקטורת בשחרית ובמנחה – בכוונה, בקול, ביחד חזן וקהל מעביר גזירות.
כתוב בספר "מעבר יבק" דף ק"ס זה לשונו , אין לנו דבר מסוגל לבטל כל נגע וכל פגע רע כהזכרת [פרשת] מעשה הקטרת בכוונת הלב עם החזן בקול, עד כאן לשונו.
ובזה מבטל הקוראנה-ווירוס כהרף עין בעזהי"ת – נא לפרסם ולהודיע לתושבי ארץ ישראל וחו"ל.
—————
סגולות פיטום הקטורת: אדם שמתמיד באמירת 'פיטום הקטורת' זוכה לדברים להינצל ממגפות וחלאים רעים, הברכה תהא מצויה במעשי ידיו, ינצל מדינה של גיהנום ומאחיזת כוחות הסטרא אחרא.

הנה סגולת פטום הקטורת ע"פ הזוהר הקדוש:
בזוהר הקדוש (ויקהל דף רי"ח ע"ב) הפליג בשבח אמירת פיטום הקטורת וזו לשונו: אמר רבי שמעון, אי בני הוו ידעין כמה עלאה עובדא דקטורת קמי קודשא בריך הוא, הוו נטלי כל מילה ומליה, והוו סלקין לה עטרה על רישיהו ככתרא דדהבא וכו'.

וזו לשון הרב סגולות ישראל:

א.. מבטלת מגפה וחלאים רעים.

ב.. ינצל משעבוד מלכויות.

ג.. הברכה מצויה במעשה ידיו.

ד.. ינצל מדינה של גיהנום.

ה.. מבטלת הקליפות והחיצונים וסטרא אחרא.

ו.. מבטלת הכישופים

ז.. מבטלת הרהורים רעים.

ח.. נוחל שני עולמות עולם הזה והעולם הבא.

ט.. מסלק הדינים מעליו.

י.. ימצא חן וחסד בעיני כל רואיו.

יא.. מסוגלת לעושר.
——————
כמה עובדות על תפילת הקטורת ומעלותיה:

1.- פיטום הקטורת הם קטעי הלכה תנאיים, שעוסקים בקטורת הסמים שהיו מקטירים בבית המקדש. נהוג לאומרה בתחילת תפילות שחרית ומנחה.

2.- יש אומרים כי צריך להיזהר מאוד ולומר את התפילה מתוך סידור, כדי לא להשמיט אף סממן מסממני הקטורת. הזוהר הקדוש (ח"ב ריב, ב') משבח ביותר את מעלת אמירתה של 'פיטום הקטורת' וכותב שהיא מסוגלת ביותר להציל את האדם מכל מיני פורענויות המתרגשות לבוא לעולם.

3.- ישנם שני טעמים עיקריים, בגינם אנו אומרים את פיטום הקטורת: א) משום שזה שקול כנגד הקטורת שהיו מקטירים בבית המקדש מדי יום, בבוקר ובערב. ב) כדי שכל יהודי יזכה ללמוד ולשנות בדברי חכמים, מדי יום.

4.- במקורות מובא כי תפילת 'פיטום הקטורת' היא אחד הטקסטים היחידים מימי בית שני, שעליהם אין מחלוקת בין התנאים (בית הלל ובית שמאי) ועל כן היא מסמלת שלום, אחדות והרמוניה.

5.- בספרו 'כף החיים', סימן י"ז אות י"ח, כותב ר' חיים פלאג'י כי אמירת 'פיטום הקטורת' היא סגולה נפלאה לעשירות. וזו לשונו: "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גוויל בכתב אשורית כספר תורה, ויקרא בו ויעשה לו סגולה. דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו, ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום".

Anonymous said...

.
הרב שליט"א סיפר לנו ביום שני; "אני כועס. אני עצוב. ומשבת קודש אני לא מוצא מנוח לנפשי, לאיזה דיוטא תחתונה יהודים שמגדירים את עצמם 'חרדים' יכולים להגיע. ואני ח"ו לא רוצה לקטרג על אף יהודי. אבל לצערי ההכרח לא יגונה".

"בשבת קודש כשבאתי לבית הכנסת ראיתי שלושה אנשים שדיברו בשעת התפלה רח"ל באמצע קדיש. אברך משי שראה זאת מול העיניים, עשה להם עם האצבע על הפה שהם יהיו בשקט. שינעלו את הפה. במקום שהלצים יבקשו סליחה ויתנצלו, או לפחות ירכינו ראש, הם ברוב חוצפתם התחילו להתעלל באברך הצדיק וירדו לחייו".

"אפילו שאנחנו כבר היום ביום שני, עוד לא נרגעתי מהסיפור. לאיזה עזות פנים אנשים יכולים להגיע. "כשהם יורדים - יורדים עד התהום" הבה נפתח ביחד משנה ברורה בהלכות תפילה סימן קכד סעיף ז' "לא ישיח שיחת חולין בשעה ששליח ציבור חוזר התפילה. ואם שח הוא חוטא וגדול עוונו מנשוא וגוערים בו". הגה: וילמד בניו הקטנים שיענו אמן כי מיד שהתינוק עונה אמן יש לו חלק לעולם הבא. בוא ונראה מה המשנ"ב מביא "וגדול עוונו מנשוא".

עוד מביא המשנ"ב: "כתב באליהו רבה בשם הכלבו אוי לאנשים שמשיחים בעת התפילה כי ראינו כמה בתי כנסת נחרבו בשביל עוון זה. ויש למנות אנשים ידועים להשגיח על זה". הבה נפתח ספה"ק 'עבודת ישראל' אבות פרק ה': "לכן צריך להזהר שלא לדבר בבית הכנסת שום דיבור קל חוץ מן התפילה. כי כשמדבר דברים בטלים דומה כמי שמדבר עם המלך והופך פניו ממנו ואומר אדוני המלך אי אפשר לדבר עמך רק אדבר חפצי. ובזה הוה דוחק רגלי השכינה ח"ו".

"עכשיו מוסיף ה'עבודת ישראל' כמה האנשים האלה חוטאים ומחטיאים "ואף שאר העם המתפללים בכוונה תפילתם ג"כ יוכל להיות שלא תקובל ח"ו תפילתם בעוון אחרים". ז"א יהודי מתפלל בשיא הדבקות התפילה שלו, לא מתקבלת כי איזה לץ החליט שהוא צריך לדבר לידו. "ומכל שכן", ממשיך ה'עבודת ישראל', "בשעת חזרת הש"ץ ובשעת קריאת התורה שצריך לשמוע דברי הש"ץ כי הוא דוגמת משה שעמד בהר סיני והשמיע הדיבור מפי הגבורה לישראל". מאיפה אנשים לוקחים את החוצפה הזאת לדבר באמצע קדיש?!".

הרב ממשיך ומספר: "הייתי בעבר בבית הכנסת שדיברו בתפילה, נתתי כזה זץ ]מכה] על השולחן שכמעט נשבר לי היד. גיסי הצדיק זצ"ל אמר לי ווארט נורא. המשנה באבות אומרת "ארבע מדות בהולכי לבית המדרש". מה הדרגה הכי נמוכה? "לא הולך ולא עושה". המשנה מכנה אותו רשע "לא הולך ולא עושה רשע". נשאלת הקושיא מה זה הלשון "ארבע מידות בהולכי לבית המדרש". הרי מדובר בבן אדם שהוא לא הולך לבית הכנסת. לא רק שהוא לא הולך לבית הכנסת הוא דואג שאחרים לא ילכו לביהכ"נ. אז במה בדיוק הוא הולך? למה הוא בקטגוריה בהולכי לבית המדרש. התשובה היא שהיהודי הזה שהוא לא הולך לבית הכנסת הוא ג"כ הולך. למה? כי הוא לפחות לא מגיע לבית הכנסת לדבר ולהפריע לאחרים להתרכז בתפילה".

"בשבת קודש אחרי התפילה במקום ללכת הביתה לעשות קידוש עליתי למרא דאתרא וסיפרתי לו בכאב מה ראיתי. הוא אמר לי בזה"ל: צריך לזרוק אותם מהבית הכנסת. ואז הוא סיפר לי סיפור חריף מאוד, שאחד מגדולי האדמו"רים בדורנו היה לפני רבות בשנים רב בקהילה חשובה, וכשהוא ראה מישהו שמדבר באמצע התפילה הוא פשוט הוריד לו שתי סטירות מצלצלות. אז סטירות - אני לא מחלק. אבל לזעוק - אני זועק. שכל אלו שחולים במחלת הפטפטת שיואילו בטוב לבם לא לבוא לבית הכנסת, ולא להיות ח"ו חב לאחריני".

המגיד שיעור מספר; ~~~ כי הוא הקריא את הדברים לשלושה רבנים ודיינים חשובים והם בירכו אותו על ה"בקנאו את קנאתי". יה"ר שנזכה לכבד את הבית כנסת בבחינת "בבית אלוקים נהלך ברגש" ומדה טובה מרובה, אז בזכות שהפה יהיה נעול בתפילה - השער בשמים יהיה פתוח לקבל תפילותינו ואז נזכה לכל הישועות אמן וכן יהי רצון.

Anonymous said...

Is Big Ben's clean?

Anonymous said...

Pre-boiled minute brown rice & Quinoa, which has been somewhat cooked & freeze dried over. in the process does it lose it's bugs?
If it OK, then would there be a bishul Akum aspect? or is that also good, because it needs cooking to be edible? If so will it be good even for the Aidois Hamizroch & sfardim too?

King Charles III said...

Uncle Ben's is a rice brand.

Big Ben is a London UK landmark.

LOL